ببر ماده روسی به دلیل ابتلا به مشمشه معدوم می شود
نوشته شده توسط : gogos

'محسن مشكوه' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طبق آخرین نمونه برداری و آزمایش های مستمر از ببر ماده روسی توسط متخصصان فن و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه رفرنس كشور آلمان مشخص شد كه ببر ماده روسی نیز دچار بیماری مشمشه شده است.

وی با اشاره به اینكه بیماری مشمشه بین انسان و حیوان قابل انتقال است، اظهارداشت: برای امحائ ببر روسی سیبری به همكاری سازمان های دامپزشكی، محیط زیست، باغ وحش تهران و وزارت بهداشت و درمان نیاز است تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه كرد: پس از امحاء ببر نر روسی این ببر در حاشیه باغ وحش تهران در شرایط قرنطینه ای و ایزوله به صورت مجزا نگهداری می شد.

وی با بیان اینكه شرایط غیرقرنطینه ای باغ وحش باعث بروز بیماری مشمشه در ببرهای وارداتی سیبری شده است ادامه داد: متاسفانه ببرهای وارداتی سیبری در باغ وحش كه زیستگاه انواع حیوانات وحشی كه حامل بیماری مشمشه است در شرایط غیر قرنطینه ای نگهداری شده اند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور تصریح كرد: حیوانات تك سمی همچون الاغ، قاطر و اسب می توانند عامل انتقال بیماری مشمشه به حیوانات گوشتخوار و گربه سانان باشند.

وی افزود: همچنین در مدت زمان بروز بیماری مشمشه، آزمایش های لازم از الاغ های مورد مصرف حیوانات گوشتخوار باغ وحش صورت گرفته و تاكنون موردی از بیماری مشمشه در این قبیل حیوانات نیز مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: الاغ به بیماری مشمشه بسیار حساس است و در صورت بروز این بیماری حیوان سریع تلف می شود، بنابراین امكان حمل و نقل و كشتار حیوان مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

وی گفت: برای كنترل بیماری مشمشه آزمایش های لازم بر روی تك سمی هایی همچون اسب و قاطر انجام شد و معاینه بالینی بر سلامت الاغ ها نیز كفایت دارد.

مشكوه تاكید كرد: به دلیل اقدامات قرنطینه ای تاكنون این بیماری در حیوانات باغ وحش تهران مشاهده نشده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

اقتصام**9186**1319





:: برچسب‌ها: استرالیا , انگور چینی , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: